Thursday, December 17, 2009

T4HUN B4RU, 4Z4M B4RU

Selamat Tahun Baru Hijrah! ->1431H!!!

Alhamdulillah, kita masih diberikan umur, masih diberi peluang untuk menyambut kedatangan tahun baru hijrah ani dan masih diberikan peluang untuk memperbaiki diri dan mengumpulkan bekal bagi kehidupan yg seterusnya nanti. Rahmat rasanya.

Alhamdulillah azam di tahun yg lepas dapat ditunaikan, accompolished. Mungkin belum sepenuhnya tapi insyaallah rasanya menghampiri semuanya or average. Okay-lah :).Hmm.. Azam untuk tahun ani rasanya banyak, dan berat-berat. Tapi mudah-mudahan dapat tercapai dan dapat diusahakan sekuat daya yang boleh. Insyaallah, Amiin.

Jadi, apa azam untuk tahun ani? 1. Aku mahu semakin berdikari, 2.lebih pandai mengawal emosi, 3.berfikir positif, 4.lebih pemedulian, 5.lebih bersungguh2, 6.lebih penyabar, 7.lebih fokus dalam pembelajaran.

Mmm... Sukar rasanya kalau terlampau ku fikirkan. Tapi, aku mesti cuba dan inda buleh takut. Macam mana mahu berjaya kalau inda mahu mencuba dan dikalahkan oleh perasaan takut diri sendiri? Berfikir positif dan tidak kurang berdoa. InsyaAllah niat yg baik itu berkat dan dipermudahkan oleh-Nya. Amiiin....

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment